甘 迺 迪 中 心 的 六 名 傷 殘 考 生 鄭 啟 文 ( 左 起 ) 、 歐 志 勇 、 黃 漢 柱 、 章 世 、 郭 肇 邦 及 李 緒 邦 , 衝 破 身 體 障 礙 完 成 會 考 。
凌 樹 輝 攝


 
殘 障 6 生 完 成 會 考

「 我 冇 問 題 , 頂 得 順 ! 」 這 是 黃 漢 柱 出 院 往 試 場 前 , 對 爸 爸 說 的 話 。 他 自 小 脊 骨 彎 曲 , 四 肢 無 力 , 並 體 弱 多 病 , 會 考 前 更 因 肺 炎 住 進 醫 院 的 深 切 治 療 部 兩 個 多 月 , 接 駁 呼 吸 機 的 喉 管 弄 傷 了 喉 嚨 , 仍 舊 拖 呼 吸 機 , 忍 痛 楚 , 以 口 述 形 式 完 成 數 學 科 考 試 , 其 後 再 進 出 醫 院 五 次 , 終 完 成 了 六 科 會 考 。 雖 然 最 後 只 有 數 學 科 及 格 , 總 成 績 只 得 兩 分 , 已 是 他 父 母 心 目 中 的 狀 元 。 連 同 黃 漢 柱 , 今 年 甘 迺 迪 中 心 共 有 六 位 會 考 生 , 衝 破 身 體 障 礙 , 比 正 常 人 付 出 多 百 倍 的 艱 辛 完 成 會 考 。


為 公 司 製 作 網 站 賺 錢
鄭 啟 文 甫 出 生 四 肢 即 發 育 不 健 全 , 短 小 的 腿 部 只 能 扶 牆 邊 走 路 , 執 筆 寫 字 也 感 吃 力 。 「 做 完 中 文 科 , 到 成 隻 手 好 似 廢 ! 」 他 坦 言 因 體 力 有 限 , 溫 習 時 間 不 能 太 長 , 考 獲 十 分 已 較 預 期 好 , 「 對 我 講 , 溫 書 溫 通 宵 係 冇 乜 可 能 事 。 」 啟 文 接 到 成 績 單 後 , 立 即 被 記 者 們 團 團 圍 , 中 午 過 後 才 有 空 向 不 斷 鼓 勵 他 的 女 朋 友 致 電 報 喜 , 「 我 話 畀 佢 聽 我 全 部 及 格 , 佢 都 話 好 戥 我 開 心 。 」
李 緒 邦 自 幼 父 母 離 異 , 十 一 歲 更 因 肌 肉 萎 縮 症 而 要 坐 輪 椅 。 他 從 中 三 到 現 在 已 先 後 替 五 、 六 間 公 司 製 作 網 站 賺 錢 , 「 我 唔 想 媽 咪 有 咁 大 負 擔 , 錢 可 以 自 己 出 街 用 , 又 可 以 買 鍾 意 。 」 緒 邦 雖 然 成 績 為 全 班 之 冠 , 得 十 五 分 , 升 讀 中 六 的 機 會 卻 因 中 文 科 不 及 格 而 降 低 。 他 下 午 到 培 僑 中 學 叩 門 時 , 自 言 「 心 情 好 輕 鬆 」 , 後 來 學 校 只 答 應 放 他 在 候 補 名 單 上 。
同 是 患 有 肌 肉 痿 縮 症 的 章 世 , 也 要 靠 輪 椅 代 步 。 年 少 時 , 當 的 士 司 機 的 爸 爸 要 揹 重 百 多 磅 的 他 , 上 落 百 多 級 樓 梯 進 出 位 於 西 環 的 家 。 他 不 枉 家 人 的 悉 心 照 顧 , 會 考 獲 得 十 三 分 , 準 備 到 香 港 專 業 教 育 學 院 進 修 多 媒 體 電 腦 課 程 , 實 現 製 作 電 影 配 樂 及 圖 像 創 作 的 理 想 , 「 我 平 時 鍾 意 唱 K 同 影 相 , 想 去 陸 佑 堂 影 , 但 係 上 唔 到 樓 梯 。 」


「 人 生 最 緊 要 站 得 穩 」
「 分 數 唔 高 唔 緊 要 , 人 生 最 緊 要 站 得 穩 。 」 患 大 腦 痲 痹 症 的 歐 志 勇 四 肢 會 不 由 自 主 地 搖 晃 , 縱 使 他 步 履 不 穩 , 但 矢 志 完 成 會 考 獲 取 安 穩 的 生 活 , 他 只 能 勉 強 控 制 右 手 執 筆 寫 字 , 最 後 取 得 十 二 分 , 「 考 試 緊 張 , 震 得 重 犀 利 , 但 係 考 唔 到 會 考 , 好 難 搵 做 。 」
 

轉載自蘋果日報 2005年8月11日